• Pandemia wiele zmieniła w naszym życiu, nie ominęła branży beauty. Jakie zmiany przyniosła, jeśli chodzi o zakup kosmetyków, preferencje klientów marki?

Pandemia mocno zmieniła zwyczaje zakupowe naszych klientów. Część z nich musiała nauczyć się świata zakupów online. Szybko jednak okazało się, że spotkania z konsultantkami w sklepach i możliwość skorzystania z profesjonalnego doradztwa dla wielu z nich jest po prostu bezcenna. Mając tę świadomość, zaoferowaliśmy rozwiązania omnichannel. Wyboru produktów można dokonać w domu, za pośrednictwem sklepu internetowego, a następnie odebrać złożone zamówienia stacjonarnie, w jednym z naszych salonów. Uwielbiamy te spotkania i zawsze jesteśmy otwarci, by porozmawiać o kosmetykach lub udzielić dodatkowych porad w kwestii pielęgnacji.

Jeżeli chodzi o naszą ofertę, zarówno w trakcie, jak i po pandemii zaobserwowaliśmy większe zainteresowanie  produktami z szeroko rozumianej kategorii domowego SPA, szczególnie kosmetykami kąpielowymi. Ręcznie tworzone kule do kąpieli, aromaterapeutyczne sole czy odżywcze oleje do kąpieli i masażu to absolutne hity! Nasi Klienci zdecydowanie doceniają uczucie relaksu i odprężenia, które zapewniają im te kosmetyki. Zauważamy tę tendencję już od dłuższego czasu i nie dziwi nas ona - w końcu w codziennym pędzie i natłoku informacji, każdy z nas potrzebuje chwili wytchnienia.

  • Do dzisiaj popularne są kosmetyki używane w domowym SPA. Czy w ten kierunek inwestujecie?

Jak najbardziej tak. Jak już wspomniałam produkty do domowego SPA są jednymi z kluczowych w naszej ofercie. Ogromnie nas cieszy, że są one uwielbiane przez stałych klientów i nieustannie odkrywane przez nowych odbiorców.

Jako marka jesteśmy doceniani w tej kategorii również w branży kosmetycznej. W czerwcu tego roku nasz bestsellerowy Rytuał Pielęgnacyjny Black Orchid został zwycięzcą  w jednym z kluczowych konkursów właśnie w kategorii Home SPA Rituals. Udowadnia nam to, że obrany kierunek jest jak najbardziej słuszny.

W codziennych działaniach naszym celem jest uświadamianie klientów, jak przy pomocy odpowiednio dobranych kosmetyków mogą stworzyć dla siebie domowe rytuały – rytuały, które sprawią, że każdy poczuje się wyjątkowo.

  • Gdzie można kupić wasze kosmetyki i jak najlepiej to zrobić?

Nasze kosmetyki są dostępne zarówno offline, jak i online. Klient może dokonać zamówienia w sklepie internetowym, z dostawą do domu lub spotkać się z nami podczas zakupów w jednym z naszych salonów. Posiadamy również opcję click&collect, która doskonale łączy te dwa światy. Wybór kosmetyków jest dokonywany online, natomiast odbiór w sklepie stacjonarnym. Niezależnie od kanału, dbamy, by każde spotkanie z marką było przyjemne i chętnie dzielimy się naszą wiedzą w kwestii doboru kosmetyków.

  • Klient dzisiaj jest bardziej świadomy tego, co kupuje. Nie często wierzy na słowo. Jaki jest klient Organique i czym go przekonujecie?

Klient Organique to przede wszystkim klient świadomy swoich decyzji zakupowych. To klient, który ceni sobie jakość, naturalne produkty, bogate składy i profesjonalną obsługę.

Mamy spore grono miłośników marki, którzy przekonali się do nas po prostu używając naszych produktów.  Efekty, które osiągnęli poprzez ich stosowanie sprawiły, że zostali z nami na długi czas. To dla nas największa nagroda i powód do dumy!

  • Czy są kosmetyki, które wycofaliście ze względu na czasy, a może jakieś cieszą się obecnie większym zainteresowaniem?

Tworząc naszą ofertę, obserwujemy zachodzące zmiany i idące za nimi nowe potrzeby. Nieustannie staramy się odpowiadać na pojawiające się oczekiwania naszych klientów.

Jedną z linii, która powstała w wyniku obecnych czasów jest limitowany Rytuał Pielęgnacyjny Natural Moments. W jego skład wchodzą kosmetyki spójne z ideą Organique, niezwykle aromatyczne i nasycone naturalnymi składnikami aktywnymi, które równocześnie są bardzo przystępne cenowo.

Staramy się również edukować naszych klientów w kwestii różnorodnych zastosowań kosmetyków. Świetnym przykładem jest olej do kąpieli i masażu, który w rzeczywistości jest produktem 4w1. Może być stosowany zarówno podczas masażu i kąpieli, jak i w roli kosmetyku nawilżającego pod prysznicem czy produkt do olejowania włosów. Obserwujemy coraz większe zainteresowanie takimi wielozadaniowymi rozwiązaniami i staramy się odpowiadać na te potrzeby.

  • Jesteście marką kosmetyków naturalnych, pełnych cenny surowców. Tworzycie linie pod kątem surowca czy raczej inne kryteria są tutaj istotniejsze?

Surowce i ich jakość są dla nas oczywiście bardzo ważne. Bez nich nie moglibyśmy tworzyć tak dobrych kosmetyków.

Wszystkie linie powstają z myślą o oczekiwaniach naszych klientów oraz różnorodnych potrzebach ich skóry. To te czynniki motywują składniki aktywne zastosowane w kosmetyku – ich działanie musi mieć określony cel, by zapewnić pożądany efekt.

Dbając o jak najlepszy skład kosmetyków, nie zapominamy też o innych wartościach jak na przykład zapach czy konsystencja. W końcu korzystanie z każdej naszej linii ma być również chwilą relaksu i przyjemności!

Katarzyna Majcher Training Manager w Organique

Z wykształcenia specjalistka ds. Public Relations. W Organique jest odpowiedzialna za dział szkoleń. Od ponad 15 lat pomaga innym kształcić się i rozwijać w zakresie sprzedaży i omnibiznesu. Szczególnie pasjonują ją tematy związane z komunikacją i zarządzaniem. Uwielbia obserwować, jak ludzie odkrywają i rozwijają swój potencjał, który zawsze mieli, ale nie był odkryty.

literatura